בס"ד

פנינה אולי - מתקשרת ומדריכה לחיים

052-6762-764

 



 

תלויים על בלימה?



 

מסר מספר 31:
 
 
 
"לפעמים התהום מכוסה בנייר ולפעמים במעטה קשיח"
 
 
 
מחשבות ותובנות:
 
 
שינויים הם מאפיין בלתי נמנע של החיים. הכל סביבינו דינמי, זז, משתנה, לובש ופושט צורה מרגע לרגע.
 
האם הרגשתם פעם שאתם תלויים על בלימה על פי תהום? 
 

לפעמים אנחנו "עושים שטויות" "ומתאבדים" על משהו שברור לנו מראש שאין לו סיכוי להצליח. כמו למשל  כאשר עומדים בפני "מבחן" כלשהו ולא לומדים.. כי "הכנתי פתקים או אעתיק מן השכן"...

או לפעמים אנחנו נופלים בפח, כמו למשל, כאשר מישהו שאין פרוטה בכיסו מתחייב לאיזושהי שותפות מפוקפקת עם אדם שאינו מכיר ושהבטיח לו התעשרות מהירה. או אנחנו משקיעים כסף במיזם כלשהו מבלי לברר את הפרטים עד הסוף כי אנחנו מתבססים על "שמועות" כלשהן או על כך שהחבר ששכנע אותנו להצטרף מכיר את הקבלן...ולא חסרות דוגמאות...
 
כמו שאתם כבר יודעים, הכל תלוי בנקודת המבט שלנו, בגישה ובהשקפה על הענין. אם נראה את השינוי כתהום המאיימת לבלוע אותנו מובטח לנו שלא נזוז ממקומנו.
 
כולנו ניצבים בפני הכורח לשנות דברים, בין אם זה החלפת מקצוע, להחליט על לימודים, לעבור דירה, לשנות מצב משפחתי וכל משימה אחרת שעומדת בפתח.
 
גם שינויים בתוכנו זה לא ענין פשוט. לשנות דפוסי חיים, אורח חיים, הרגלים, זה לפעמים אחד הפרויקטים הקשים ביותר שאנו ניצבים בפניהם.
 
אם בכל זאת התגברנו על הפחד, על החששות מפני אי-הודאות הממתינה לנו, נוכל לצעוד קדימה. אבל חשוב לזכור, לבצע בדיקה רצינית ואחראית של הנושא לפני שאנחנו מניעים את עצמנו. אם נתייחס לשינוי בפזיזות ובחוסר אחריות, אין ספק שנמצא את עצמנו בתהום.
 
לא תמיד יש אפשרות לבדוק לקראת מה אנו הולכים. אז נוכל לגייס לעזרתנו את ההדרכה הפנימית שלנו ולחזק את האמונה שלנו בהצלחתנו עם מה שאנחנו יודעים על המשימה.
 
אם "נכין שיעורי בית" ונלמד מה שצריך על הנושא ונראה אותו כאתגר, נוכל לפסוע קדימה בצעד בטוח.
 
אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו "תלוי על בלימה", אולם לא מעט פעמים אנחנו נוטים "לעגל פינות" ולתת לעצמנו הנחות בסגנון "יהיה בסדר".
 
התנהלות כזו היא זילזול בעצמנו ובודאי שלא נאהב לשמוע שאדם אחר מזלזל בנו. הגיע הזמן לקחת את עצמנו ברצינות.
 
 
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
                                                    שיתוף
 
פנינה אולי - יועצת רוחנית, פסיכותרפיסטית ומתקשרת. בית אור-מזור:  טיפול אנרגטי, ייעוץ רוחני, טיפול פסיכותרפי ותקשור. 
  ראשון-לציון     052-6762-764         pnina_oly@012.net.il     
מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים