בס"ד

פנינה אולי - מתקשרת ומדריכה לחיים

052-6762-764

 


סוד החוויה המתקנת
 
אחת השאלות הראשונות אשר מופנות אלי כאשר מגיע אדם לטיפול פסיכותרפי (טיפול נפשי) היא: כמה פגישות אני צריך?
 
אני עונה: אינני יודעת, זה תלוי בך.
 
מן הסתם אין זו בדיוק התשובה שציפה לה, אולם זו היא האמת לאמיתה. אינני יכולה לדעת מראש כמה זמן יימשך תהליך שינוי אצל אדם. 

מחיר ומוטיבציה
 
זה תלוי באדם עצמו מפני שרק הוא יכול לדעת כמה מאמץ וזמן יהיה מוכן להשקיע ואילו מחירים יהיה מוכן לשלם כדי להיפרד מן המבנה האישיותי הישן והמזיק ולברוא במקומו תשתית נפשית חדשה, טובה מן הקודמת.
 
אני יודעת בוודאות שיש לי את הכלים הנחוצים לאותו אדם. יש לי ניסיון טיפולי רב עם עשרות רבות של מטופלים עם בעיות בכל תחום בחיים. הקמתי את בית אור-מזור בדיוק למטרה הזו, מתן עזרה נפשית בה אני מתמחה כדי לעזור לאנשים "לברוא את עצמם מחדש".
 
כולם רוצים תוצאות מיידיות, כאן ועכשיו.
 
האם באמת אפשרי לעשות זאת בכמה מפגשים בודדים? לדוגמה, האם אתם חושבים שאפשר בזמן קצר לשקם בטחון עצמי נמוך? או דימוי עצמי נמוך? אילו היה הדבר אפשרי, היו רוב בני-האדם מסתובבים מאושרים בעולם... אך לא כך הוא.
 
ובכן, מה היא הדרך הנכונה?
 
לאחר שנוצרת "כימיה" ביני לבין המטופל הכוללת תחושת אמון וביטחון בי ונינוחות במרחב הטיפולי, הגורם הבא החשוב והמשמעותי ביותר להצלחת הטיפול הוא:
 
המוטיבציה האישית להיות בתהליך.
 
ומדוע זה כל-כך חשוב?
 
מפני שתהליך הוא מילת המפתח, הוא סוד ההצלחה.


מדוע נחוץ תהליך ?

 
לכל דבר סביבינו, בטבע, בים, ביבשה, באויר, בחלל, יש התחלה, אמצע וסוף. כל דבר ביקום נע ופועל במחזוריות, בתהליכים, על פי חוקים קבועים מראש. כך עונות השנה, כך מחזור חייו של כל דבר קיים, חי, צומח או דומם.
 
לכל דבר התחלה משלו, מסלול קיום משלו וסיום של אותו מסלול. גם אנו, בני-האדם, איננו שונים ואנו משתייכים לאותה מציאות. לכל הדברים הקיימים יש מכנה משותף וכולם פועלים לפי אותם חוקים קוסמיים.
 
אנו מבינים שהגוף הפיזי שלנו פועל על פי אותם קודים קיומיים. אנו מבינים שהגוף עובר תהליך לאורך החיים וצובר חוויות הנותנות בו אותותיהן וכדי לרפא, לחזור לכושר או לשקם בעיה פיזית, צריך לעשות את הדברים בהדרגה ולא בבת-אחת תוך התחשבות בהיסטוריה של הגוף.
 
אנשים מוכנים להשקיע זמן וכסף רב "בשיפוץ" הגוף ומזניחים ומתעלמים מקשיים נפשיים ורגשיים. אולי בתקווה שהם ייעלמו מעצמם במשך הזמן. אך זה לא קורה, נהפוך הוא, הבעיות הולכות ומחמירות ואיתן מצוקה, חרדות, דיכאון ותסכול.
 
איך פועלת הנפש שלנו?
 
האם יש לה חוקים אחרים? האם היא חלק בלתי נפרד מאותה תבנית ומתכונת קיומית?
 
ובכן, הנפש האנושית פועלת על פי אותה תבנית בדיוק מפני שהיא חלק בלתי נפרד מן הגוף הפיזי שלנו והיא תוצר של המציאות שלתוכה נולדנו.
 
ומה עם ההיסטוריה הנפשית שלכם? האם אתם ממשיכים לסבול בשקט? האם אתם מרשים לעצמכם לבקש עזרה? האם אתם מוכנים להיכנס לתהליך שישנה את חייכם לבלי הכר?
 
כאשר נולד תינוק, מתחילה התפתחות נפשית במקביל להתפתחות פיזית ומנטאלית. המוח המתפתח אחראי לגיבוש החלק הנפשי הכולל את כל החוויות הנפשיות והרגשיות שהתינוק חווה.
 
אנו לא "נוחתים" לחיים בוגרים. אנו עוברים תהליך של צמיחה מרגע הלידה והלאה.
 
לכן, גם הנפש האנושית איננה יכולה לפעול אחרת. גם היא מתגבשת מנקודת התחלה מסוימת, מתפתחת הלאה וצוברת היסטוריה.

להתבונן מקרוב
 
כדי לעשות שינוי נפשי כלשהו, צריך להתבונן מקרוב על התהליך שעברה הנפש עד כה ולגלות מה היא צברה ומה שקע בה לאורך קיומה. מצבורים אלה הם הסיבה לסבל בהווה. כל התעלמות ממשקעים אלה תחטא למטרה. בדיוק כמו שאנו עושים עם הגוף כאשר אנו מחזירים אותו למסלול של חיים בריאים.
 
התבוננות זו היא לב ליבו של הטיפול. היא אפשרית אך ורק תוך כדי תהליך שעובר המטופל בפגישות. בתהליך אנו מאפשרים לנפש "לתקן" מצבים רגשיים שלא באו על פתרונם הנכון בעבר ולגבש דפוסים חדשים ובריאים וזה לוקח זמן. אי-אפשר "לזרז" את הנפש "לעבוד" יותר מהר.
 
אין פתרונות אינסטנט. אין קיצורי דרך. הנפש "מתעקשת" שלא נדלג על שום שלב שעברה ומאיצה בנו להכיר שלבים אלה כדי לגלות בהם את הדורש שינוי, את מקורות הסבל ולהגיע למצב של שחרור וריפוי.
 
הנפש רוצה לעבור "חוויה מתקנת"
 
חוויה כזאת תיתכן אך ורק על-ידי תהליך טיפולי שיש לו התחלה, אמצע וסיום הטיפול. רק בדרך כזאת מובטחת ללא כל ספק הצלחת המפגש הטיפולי והגשמת המטרות שלמענן פנה האדם לטיפול, מפני שהנפש מקבלת לראשונה בחייה הזדמנות להתחיל מחדש תוך התחשבות בהיסטוריה שצברה ובקצב האישי שלה.
 
הקשיבו לנפש שלכם. תנו לה מרחב של זמן ותנאים נכונים לשיקום, הבראה ושינוי. האם אינכם ראויים לכך?
 
סבלנות, דחיית סיפוקים מיידיים, גיוס כוחות בוגרים, מוכנות לקבל עזרה ומוטיבציה לשינוי – אלו הן המתנות המבטיחות חוויה מתקנת אמיתית.
 
אני כאן בשבילכם ומזמינה אתכם להתנסות.


 
 
 
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
                                                    שיתוף
 
פנינה אולי - יועצת רוחנית, פסיכותרפיסטית ומתקשרת. בית אור-מזור:  טיפול אנרגטי, ייעוץ רוחני, טיפול פסיכותרפי ותקשור. 
  ראשון-לציון     052-6762-764         pnina_oly@012.net.il     
מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים