בס"ד

פנינה אולי - מתקשרת ומדריכה לחיים

052-6762-764

 

 

תם השרב הגדול
 
 
זהו זה, אנחנו אחרי החופש הגדול, אחרי תקופת החגים הדחוסה והאינטנסיבית. הילדים חזרו לגנים ולבתי הספר, אנחנו חוזרים לשיגרת היום והחיים חוזרים למסלולם המוכר.
 
אני לא כל כך הרגשתי זאת כי אני סבתא, ודוקא עקבתי בענין והתפעלות אחרי בנותי, שבתקופת החופש הגדול הקדישו זמן רב לילדיהן ואפילו נהנו מן השהות המשותפת ביחד.
 
אלה היו ארבעה חודשים של האטה. אנשים פחות פנויים לעצמם בתקופה זו של השנה. פעולות נידחות, החלטות אינן נלקחות ותכניות נשארות במגירה.
 
תשומת הלב ניתנת בעיקר לבני המשפחה, הקרובה והרחוקה יותר. אין לנו פנאי להיות עסוקים בעצמנו. אנו מדחיקים עוד יותר נושאים בוערים הדורשים פתרונות מיידיים.
 
גם החום הכבד גורם את שלו ומוסיף להאטה. במיוחד השנה.
 
תום התקופה משאיר אותנו מרוקנים וסחוטים מכוחות וצריך להתחיל הכל מהתחלה. מצד אחד אנחנו שמחים שזה כבר נגמר ואפשר לחזור לשיגרה, מצד שני דוקא נהנינו לצאת מן השיגרה, להנות מארוחות טובות, יש מישהו שלא? לישון עד שעות יותר מאוחרות, להנות מעוד יום חג שלא צריך לקום לעבודה...לנסוע לטיולים בחו"ל...או בארץ היפה שלנו...
 
תודו, היו שם גם רגעים יפים...

עכשיו אנחנו נפגשים שוב עם עצמנו. כל מה שנדחק לקרן זוית, צף ועולה מחדש. לא מניח לנו. אנחנו יודעים שעלינו לבצע כל כך הרבה דברים שדחינו זמן רב.
 
אנו יודעים ששום דבר מכל מה שהטריד אותנו במשך זמן כה רב, לא ייעלם מעצמו, גם אם מאוד היינו רוצים בכך.
 
המועקות חוזרות. ישנים פחות טוב בלילה ותחושות מתח ולחץ חוזרות ומחלחלות פנימה.
 
אני שומעת זאת מאנשים שפונים אלי. אנשים חוזרים לטפל בעצמם. שבים למסגרת של עבודת מודעות עצמית כדי להמשיך תהליכים שנפסקו.
 
היכן אתם מוצאים את עצמכם? היכן השארתם את המצוקות, החרדות, הספקות, התיסכול?
 
אפשר להמשיך ולעצום עיניים, להתעלם, להמשיך את תקופת הניתוק מעצמנו, לתת לעצמנו רציונאליזציות משכנעות ביותר. לכרות ברית עם הדחיינות ולדחות ולדחות...
 
תמיד אנו יודעים טוב יותר מאחרים מה מתאים ונכון לנו. לפחות כך נדמה לנו. אנו נאחזים בדעות הקדומות שלנו, או בפחדים, בכל המוכר לנו שברור לנו שאינו מיטיב עימנו, בדפוסים הישנים המעכבים ומסיגים אותנו אחורה יותר ויותר...
 
נדמה לנו שאלה הן הפעולות הנכונות עבורנו, הרי אנחנו יודעים הכי טוב..."ומה כבר מישהו אחר מבין ויודע עלי יותר טוב ממני?"... כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה...
 
ה"אני השיקרי" שלנו, אותו גיבשנו מילדותינו, משפיע על כולנו. לכל אחד יש "אני שיקרי". כל אחד נאלץ להתאים את עצמו לתנאי המשפחה והחיים שלתוכם נולד ולשם כך לוותר על רצונותיו, לשנות תגובותיו, לדכא רגשות ואת הביטוי שלהם וכך התגבש אצלו "אני" שנועד להישרדות.
 
כמובן שאצל כל אחד התגבש "אני שיקרי" שונה מבחינת העוצמה, המינון והתדירות. כל אחד, בהתאם למשפחה שבה גדל, פיתח "אני שיקרי" "גדול" או "קטן" יותר.
 
השאלה הנשאלת היא, עד כמה נשאר מקום לאני האמיתי שלנו בכל זה.
 
לרבים מאיתנו, ואלה המגיעים אלי לקליניקה, כמעט ולא נותר מקום לאני האמיתי שלהם. הם אינם מכירים את עצמם. אנשים אומרים לי שהם אינם יודעים מי הם.
 
האם את יודעת מי את?
 
האם אתה יודע מי אתה?
 
לעולם לא מאוחר לגלות זאת. אתם חייבים זאת לעצמכם. איש אינו חייב לכם מאומה, רק אתם לעצמכם, בלי תירוצים.
 
לא תוכלו לגלות זאת לבד, כי מטען עצום של מניעים, דפוסי חשיבה, רגש והתנהגות לא מודעים, מפריע ומונע מכם לגלות זאת בכוחות עצמכם.
 
אם תגלו מי אתם באמת, תוכלו באמת לחיות את החיים שתמיד רציתם, לא חיים של הישרדות, שהם חיים של "מהיד לפה" של ויתור בלתי פוסק על עצמכם.
 
אילו יכולנו להתגבר על כל העולם הלא-מודע שלנו לבד, באמת יכולים היינו לרפא לבד את נפשותינו. אך הנפש אינה מאפשרת זאת. היא נצמדת לישן, למוכר, למזיק, לידוע ואינה מוכנה להרפות ממנו, גם במחיר האושר הפרטי שלך!
 
זו דרכה ואפשר לתקן ןלשנות זאת רק על ידי עבודת מודעות עצמית. המודעות נותנת לכם שליטה על כל העולם הלא-מודע שלכם המניע אתכם וגורם לכם ליצור מציאות כואבת, קשה ולא מספקת.
 
גם אני שיניתי כך את מציאות חיי. נעזרתי במשך שנים בעבודה טיפולית שבזכותה "קמתי על הרגליים" ועשיתי שינויים עצומים בחיי.
 
זה אפשרי. הפסיקו לדחות והיכנסו לפעולה נכונה למען עצמכם. יש לכם רק את עצמכם וחבל על כל יום שעובר.
 
 
 



 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
                                                    שיתוף
 
פנינה אולי - יועצת רוחנית, פסיכותרפיסטית ומתקשרת. בית אור-מזור:  טיפול אנרגטי, ייעוץ רוחני, טיפול פסיכותרפי ותקשור. 
  ראשון-לציון     052-6762-764         pnina_oly@012.net.il     
מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים