בס"ד

פנינה אולי - מתקשרת ומדריכה לחיים

052-6762-764

 
 
                                                          
 
מוכנים לבנות גשר ? 
 
 
 
מסר מספר 38:
 
 
"האם תסכים להיות גשר אל עצמך?"
 
 
שיתוף במחשבות:
 
 
כדי לענות על השאלה הזו, צריך ראשית להבין על איזה גשר מדובר ומה הכוונה במילה "עצמך".
 
ומה הענין של להסכים או לא להסכים?
 
אנשים חושבים שהם מכירים את עצמם טוב יותר מכל אחד אחר. בעצם זה נכון. איש מבחוץ לא יודע ולא ידע עלינו מה שאנחנו יודעים על עצמנו.
 
הבעיה היא, שרוב הידע שיש לנו על עצמנו מקורו במה שאחרים חושבים עלינו. פעמים רבות נדמה לנו, שאם אמרו עלינו משהו סימן שהוא נכון ומאבדים את עצמנו בדרך.
 
"בוא אני אגיד לך מה אתה חושב..", או: "אתה לא יודע על מה אתה מדבר.." – נשמע מוכר, נכון?
 
אנחנו נוטים להאמין לאחרים מהר מדי. לרוב האנשים אין מושג מי אנחנו באמת. הם שופטים אותנו, או מדמיינים עלינו דברים שונים בהתאם לצרכים, לפנטזיות, לחסכים ולמשקעים הנפשיים שלהם.
 
אנשים נוטים להשליך על אחרים חלקים מאישיותם ומתאימים את הזולת לתבניות שלהם. רוב האנשים אינם יודעים להפריד באופן אוביקטיבי בינם לבין הזולת. הראייה שלהם היא אישית לחלוטין והם מתאימים את העולם, כולל האנשים שבו, לתבניות האישיות שלהם.
 
אם אחרים אינם יכולים להיות אוביקטיביים כלפי האחר, האם הם לפחות יכולים להיות אוביקטיביים כלפי עצמם?
 
הבעיה כאן גדולה אפילו יותר. זאת משום שרוב האנשים חיים בלי להכיר כלל את עצמם באמת. התרגלנו לחשוב על עצמנו לפי מה שאמרו עלינו מילדותינו וכך אנו ממשיכים בחיינו.
 
אך מי אנחנו באמת?
 
נוכל להתחיל למצוא תשובות לשאלה הזו אם נסכים להפסיק להסתכל החוצה כל הזמן, נסכים להפסיק לאמץ דעות של אחרים עלינו ונתחיל בהתבוננות עצמית פנימה, לתוכנו.
 
רוב האנשים לא מוכנים כלל לעשות זאת. נשמע לא הגיוני, אבל זאת עובדה! רוב האנשים מסתפקים בדימויים השיקריים שלהם, מאמינים להם ומנהלים את חייהם על פיהם עם כל התוצאות המתלוות לכך.
 
רוב האנשים כלל אינם רוצים להכיר את עצמם באמת! זה מפחיד אותם, נראה להם מיותר, מעייף אותם, לא ברור להם מה יצא להם מזה ובכלל לשם מה זה נחוץ.
 
רוב האנשים חיים בהדחקה ובהכחשה. מדחיקים את הדברים הפחות נעימים על עצמם ושארעו בחייהם ומכחישים שהם קיימים.
 
לכאורה אנחנו חייבים להשתמש במנגנונים אלה, כי לא יתכן שנזכור כל הזמן ונחשוב כל העת על כל פרט. אילו היה הדבר כך, היינו מוצאים עצמנו מאושפזים כי דעתנו היתה נטרפת עלינו.
 
אולם אנו נוטים להשתמש במנגנונים אלה גם כשלא צריך והתוצאה היא שהייחודיות האישית שלנו כבני אדם נעלמת מעינינו. אנו מתאימים את עצמנו ובונים עצמנו באופן שטחי כדי להתאים כמה שיותר לסביבה בה אנו חיים.
 
אנשים עסוקים רוב הזמן בלחפש דרכים מעצמם החוצה. מעטים הם הלוקחים פסק זמן מן המירוץ ופונים להביט פנימה, אל משהו שהוא נעלם גדול. רבים מחפשים כי זה באופנה, או כדי להשקיט את מצפונם שהם אמנם עושים שינוי. "הייתי בכל כך הרבה קורסים של מודעות עצמית..." הוא משפט די נפוץ כיום, אולם למעשה השינוי המיוחל לא מגיע.
 
כדי שנמצא משהו אמיתי, צריך לדעת מה לחפש. עלינו לחפש את השורש, את המקור.
 
 
כדי להכיר את עצמנו באמת, עלינו להסכים לכך. עלינו להסכים להיות הגשר שעליו נוכל לפסוע פנימה. עלינו להסכים למצוא בתוכנו משהו שהוא ההתחלה שלנו. לא קיבלנו זאת מבחוץ וגם אי אפשר לקחת את זה מאיתנו.
 
אנחנו צריכים להיות החברים הטובים ביותר של עצמנו. לא לשפוט, לא לבקר, לא להלקות, לא להעניש.
 
עלינו להסכים להתרחק מעצמנו על מנת שנוכל להתקרב ולגלות את עצמנו באמת.
 
אנחנו צריכים להסכים להתחבר לנקודת ה"להיות". נקודה זעירה של תחילת וסיום הקיום שלנו ועצומה במימדיה האינסופיים בו-זמנית. נקודה של ייחודיות מדהימה לצד אחידות וחוסר ייחוד מוחלט.
 
הנקודה הזו היא היא מי שאנחנו באמת. היא המקור להוויה שלנו. החיבור אליה מביא אותנו אל עצמנו. החיבור אליה משקיט כל סערה פנימית, כל היסוס ופחד. ממנה אנחנו יוצרים את עצמנו, צעד אחר צעד והולכים שלובי ידיים עם שאר בני האדם.
 
כאשר אנחנו מכירים בנוכחות שלנו ומודעים אליה כל העת, אנחנו יכולים גם להרשות לעצמנו להיות במצב של אי-נוכחות. איננו חשים מאוימים מכך. אנו יודעים כי פינוי מקומנו לאחר מדגיש ביתר שאת את קיומנו שלנו כי אנו ממלאים את ייעודנו.
 
אנו יודעים כי אין באמת מקום ריק בעולם. רוח הבריאה קיימת בנקודה הזעירה האמיתית שלנו ובכל שאר המקומות. אנו יכולים להתמלא בה ולמלא בה כל מקום שאליו נגיע.

אנו נמצאים בנקודת האמת שלנו שממנה יוצא החיבוק הגדול של הבריאה.
 
 
 
 
    
 
 
 
 
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
                                                    שיתוף
 
פנינה אולי - יועצת רוחנית, פסיכותרפיסטית ומתקשרת. בית אור-מזור:  טיפול אנרגטי, ייעוץ רוחני, טיפול פסיכותרפי ותקשור. 
  ראשון-לציון     052-6762-764         pnina_oly@012.net.il     
מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים