בס"ד

פנינה אולי - מתקשרת ומדריכה לחיים

052-6762-764

 
 
 
 
מה חשוב יותר, החומר או הרוח?
 
 
 
מסר מספר 34:
 
 
"צרור מפתחות תלוי לך על שולי נשמתך"
 
 
 
שיתוף במחשבות:
 
 
רוחניות הפכה בעידן האחרון להיות נחלתם של רבים. גם כאלה שלא היינו מעלים בדעתנו שהתחום יעניין אותם, נוטלים חלק בפעילויות רוחניות שונות, כמו אנשים הבאים מתחום ההנדסה, המחשבים, הכלכלה, וכדומה.
 
העולם שואף למשהו נוסף, לרובד שהכלים הקיימים אינם מצליחים להגיע אליו.
 
יחד עם זאת, רבים עדיין חסומים בפני עולם הרוח. "עד שלא תוכיחי לי..." או: "עד שלא אראה בעיניים..", הם משפטים שגורים בפי רבים, ואולי אפילו אצלכם.
 
במסר הקודם דיברתי על גילוי המפתח הפנימי בתהליך ארוך, מייגע ויקר אולם יעיל ונושא תוצאות משמעותיות ביותר למי שמוכן להתמיד בו.
כתבתי על שימוש יעיל ונכון במפתח הנכון לחור המנעול הנכון. דהיינו, למצוא את הפתרון מתוך מודעות והתחשבות במרכיבי הבעיה על מנת להצליח ולפתור אותה.
 
אין ספק בדרך הזו, היא עובדת.
 
זו דרך שרבים הולכים בה ומצליחים בה והיא שייכת לעולם החומר. גם הנפש שבה אנו מטפלים, שייכת לעולם החומר ומלווה את הגוף הנוכחי שלנו.
 
רבים מתעלמים מרובד נוסף שקיים בהם, מלבד גוף ונפש. בכולנו יש גם רוח, חלק רוחני. בכולנו יש נשמה שנוצרה ברמה אנרגטית עם תחילת היווצרותינו כאנשים. בכל אחד יש חלק אלוהי שממנו נוצרה הנשמה, משהו שמחבר אותנו לפאזל המדהים של הבריאה כולה.
 
הנשמה יודעת הכל עלינו ויש לה את כל הפתרונות לבעיות שלנו. כל מה שנותר לנו לעשות הוא להסכים להתחבר אליה ולהקשיב למה שיש לה לומר לנו. לפתוח את התודעה, לא להשאירה מכווצת ומצומצמת בתוך ה"אגו" שלנו.
 
ב"אגו" אין נשמה. אין עצמי אלוהי, יש עצמי אנושי שעסוק בחרדות שלו ובסיפוק האינטרסים והתשוקות שלו מתוך תחושת עליונות על הבריאה ולא מתוך כבוד ושותפות.
 
אילו היינו מוכנים להמשיך את תהליך המודעות הנפשית ולא לעצור בו ולשקם גם את המודעות הרוחנית, היינו מרוויחים המון ומשלימים את ההתפתחות שלנו. היינו מקבלים כלים נפלאים להבנת המציאות.
 
מודעות רוחנית היא לא פחות עוצמתית וחשובה ממודעות נפשית ואולי יותר, מפני שהיא מאחדת את כל הרבדים שלנו, של גוף-נפש-רוח.
 
הנפש לבדה לא יכולה להתמודד עם שאלות קיומיות עקרוניות של משמעות החיים. לשם כך צריך ראייה רחבה יותר שתוסיף אופק נוסף ותצליח לראות רחוק יותר ומעבר לקיום העכשווי שלנו.
 
חלק מאיתנו מוצאים לכך מענה בדת, בתורות שונות או בפילוסופיה. מה שמשותף לכל הגישות הללו היא ההבנה, שקיים בבני האדם רובד רוחני שההתעמקות בו נותנת לנו מבט נוסף על תכלית קיומינו.
 
 
 
 
 
 
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
                                                    שיתוף
 
פנינה אולי - יועצת רוחנית, פסיכותרפיסטית ומתקשרת. בית אור-מזור:  טיפול אנרגטי, ייעוץ רוחני, טיפול פסיכותרפי ותקשור. 
  ראשון-לציון     052-6762-764         pnina_oly@012.net.il     
מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים