בס"ד

פנינה אולי - מתקשרת ומדריכה לחיים

052-6762-764

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מה זאת אקולוגיה אנרגטית-רוחנית ?
 
 
הקשר בין "רוח" לאקולוגיה
 
 
 
יותר ויותר אנשים דואגים לגורל כדור הארץ. זו היא הצלחתם של כל אוהבי הטבע ושומרי הטבע העושים עבודת-קודש וחפצים להוריש את אוצרות הכוכב שלנו ומורשתו לדורות הבאים.
 
אקולוגיה הינו תחום מתפתח בשנים האחרונות, הצובר תאוצה ומשפיע על תחומים רבים, החל בתעשיה, בחקלאות וכלה בניהול חיינו הפרטיים בדלת אמותינו.
 
אולם האם עושים אנו באמת כל מה שצריך? האם די בפעולות טכניות, סביבתיות, חינוך אישי ושינוי חברתי כדי להגן על כדור הארץ?
 
כאן נכנסת לתמונה האקולוגיה האנרגטית-רוחנית. המושג "אנרגיה" המשמש יחד עם "רוחניות" הפך להיות שם נרדף לניו-אייג'יות ושטחיות מיסטית ובכך נגרמים עוול וחוסר הבנה.
 
"רוחניות" הינו הרובד בו מתרחשת קדושת החומר על ידי הרוח, בו נוצקת אנרגיית הבריאה לחומר.
הרוח, במובן זה, הינו המקום בתוך פנימיותו של כל אדם ואדם בו הוא מתחבר לניצוץ הבריאה שבו. במובן זה, כולנו "רוחניים". הרי לא נכחיש את העובדה, שכולנו ברואים, בכולנו קיימת תודעת-על, בין אם נגדיר עצמנו כבעלי אמונה דתית ובין אם לאו.
 
כולנו עסוקים בשאלה הקיומית: מה היא משמעות החיים? עצם השאלה הזו מייחדת אותנו משאר יצירות הבריאה. האבן, החתול, או העץ אינם שואלים עצמם שאלה זו. מכאן, שקיימת בנו תודעה המתייחסת לעצם בריאתנו. שאלה זו מחברת אותנו למעשה החיפוש אחר התשובה.
התשובה נמצאת בחלק "הרוח" שבנו, כאשר אנו מסוגלים לחוות ולהכיר בתוכנו את מהותנו הקיומית הבסיסית המחוברת לבריאה כולה. חוויה זו מעניקה את המשמעות המיוחלת לחיינו. חיבור מיוחד זה בינינו לבין הבריאה מקנה לנו יכולת להחיל קדושה על כל מעשה ידינו וחיינו ביום-יום ולצקת את הקדושה לחולין.
 
 
אחריות אקולוגית אישית
 
 
האקולוגיה הינה ענף בביולוגיה העוסק בחקר השפעת תנאי הסביבה: אקלים, קרקע, תזונה, על החי והצומח. מקור המילה הוא מיוונית: אויקוס – בית + לוגוס – תורה.
האם התפנינו לשאול עצמנו מה היא השפעת תנאי המאפיינים האנושיים היוצרים סביבה פנימית אנרגטית בנו בני-האדם וכיצד אלה משפיעים על כדור הארץ? האם שאלנו את עצמנו לגבי אנרגיות רדיפת-בצע, חמדנות, כעס, שנאה, קנאה, בגידה, טומאה, יוהרה, איזו סביבת-חיים אנרגטית הן יוצרות ואילו יחסי-גומלין קיימים בינן לבין עתיד האנושות?
 
האקולוגיה האנרגטית-רוחנית עוסקת בזיקה הישירה הקיימת בין מידת חיבורנו אל אותו ניצוץ אלוהי ב"רוח" והשפעתו על עולמנו הפנימי, "הבית" הפנימי בתוכנו, מחשבותינו, רגשותינו, גישתינו לחיים, תגובותינו, לבין הנעשה בעולמנו זה ובעולמות נוספים. איזה "בית-גידול" פנימי אנו יוצרים ומה השפעתו. זוהי אקולוגיה רב-מימדית, היא מדגישה את הקשרים הקיימים בין כל אדם לבין הבריאה כולה, לא רק עם כדור הארץ.
 
ידוע זה מכבר, כי כל הקיים הינו אנרגיה וכי אנרגיה אינה מתכלה, היא נשארת ביקום. כל מחשבה שלנו, הרגש הבא בעקבותיה ובודאי הפעולה/תגובה שאחריו הינם אנרגיה.
אנרגיה זו יוצרת מציאות. מציאות זו משפיעה על עולמנו הצר האישי, כיצד נחיה ונתפקד. יחסי-גומלין אלו אינם נפסקים כאן, האנרגיה מהדהדת וממשיכה בהשפעתה על כל מעגלי חיינו, המשפחה, החברים, מקום העבודה והיחסים עם העובדים, ועל כל עולמנו החברתי, הלאומי, הכלל-עולמי והיקומי.
 
כל עולמות הבריאה ניזוקים מאותם מחשבה/מעשה שליליים הגורמים למלחמות ולסבל לאנושות. האנרגיה אינה נעצרת באמצע הדרך, היא ממשיכה להשתקף בעולמות אלו השתקפות אינסופית החוזרת לכדור הארץ לאחר שצברה אנרגיה שלילית מכל אותם עולמות שעברה בדרכה ההרסנית.
 
 
"תיקון" אנרגטי-אקולוגי
 
 
 
האקולוגיה האנרגטית-רוחנית הרב-מימדית מדגישה את הצורך המיידי בשינוי הבנת המהות הפנימית האנושית שלנו. עלינו להבין עד מה רבה האחריות המוטלת עלינו לא רק למען כדור הארץ, כי אם גם למען הבריאה כולה, המוזנת לטוב ולרע, מן הפסולת האנרגטית או החסד המיטיב והאנרגיה הגלומה בו שאנו בני האדם מייצרים.
 
 
 עלינו לקבל אחריות מיידית על מחשבותינו, לערוך תהליך תיקון עמוק בכל מסלולי חיינו וליצור אקולוגיה פנימית-נפשית מאוזנת. בחלק "הרוחני" שלנו ממתינה לנו ההדרכה העליונה, אותו קול פנימי הטובע בבליל קולות ה"אגו" המשתלטים עליו.
עלינו ללמוד להקשיב לו, לערוך "בדק בית" רציני ואמיתי וליצור תנאי סביבה פנימית מטוהרים מן הזוהמה האנרגטית שדבקה בנו, ליצור אקלים פנימי חדש, לדשן את הקרקע הפנימית בתזונה רוחנית נכונה של מוסר, ערכים חיוביים המושתתים על עזרה לזולת ואהבת-אדם.
עלינו ליצוק קדושה לחולין חיינו. רק בדרך זו ניצור סביבה אקולוגית מאוזנת בינינו לבין כדור הארץ מכל הבחינות, אנרגטית ומעשית ובכך נבטיח את קיומו והצלתו של "ביתה של האנושות".
 
 
 
©  כל הזכויות שמורות. אין לעשות שימוש בחומר ללא רשות מפורשת מפנינה אולי.

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
                                                    שיתוף
 
פנינה אולי - יועצת רוחנית, פסיכותרפיסטית ומתקשרת. בית אור-מזור:  טיפול אנרגטי, ייעוץ רוחני, טיפול פסיכותרפי ותקשור. 
  ראשון-לציון     052-6762-764         pnina_oly@012.net.il     
מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים